Kampanie google ads to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów w Internecie, ale nie zawsze łatwo jest w pełni wykorzystać możliwości tego narzędzia marketingowego. Wiele nowych marek uważa, że Google AdWords jest trudne w konfiguracji i utrzymaniu, a te, którym udało się stworzyć udane kampanie, często stwierdzają, że ich zwrot z inwestycji nie jest taki, na jaki liczyły. Istnieje jednak wiele sposobów na udoskonalenie strategii Google AdWords i uzyskanie lepszych wyników z kampanii.
Napisz skuteczne kampanie google ads
Skuteczność Twoich reklam wykracza daleko poza wybrane przez Ciebie targetowanie. Ma ona również wiele wspólnego ze sformułowaniami, których używasz w swoich reklamach. Niestety, wiele marek pisze swoje kampanie google ads z celem bycia tak ogólnikowym, jak to tylko możliwe, w nadziei na dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców.
Choć pomysł dotarcia z reklamami do jak największej grupy osób brzmi atrakcyjnie, należy pamiętać, że nie jest to najlepsza strategia dla konwersji.
– Pamiętaj o podróży klienta – Tworząc teksty reklamowe, należy pamiętać o podróży klienta. W zależności od modelu biznesowego, większość klientów przechodzi podróż, która zaczyna się od uświadomienia sobie problemu, który chcą rozwiązać. Następnie dowiadują się o oferowanym przez Ciebie rozwiązaniu, co prowadzi ich do zamiaru zakupu produktu.
– Wywołaj zachciankę – celem reklamy nie jest tylko skłonienie ludzi do kliknięcia. Celem reklamy jest również wzbudzenie w kliencie pragnienia tego, co oferujesz. Oznacza to, że kampanie google ads muszą wywołać u klientów reakcję emocjonalną. Musi wywołać w nim pragnienie posiadania produktu lub usługi, które skłoni klienta do podjęcia kolejnego kroku.
Dopasuj Wspaniałe kampanie google ads do potencjalnych odbiorców
Najważniejszą rzeczą do zapamiętania, jeśli chodzi o kierowanie reklam, jest bycie precyzyjnym. Chcesz, aby Twoje reklamy były jak najlepiej dopasowane do osób, które prawdopodobnie klikną na nie i dokonają konwersji.
Kampania o szerokim zasięgu może wydawać się bardziej efektywna, ale to również strata pieniędzy, jeśli ludzie nie są zainteresowani Twoją firmą.
Najpopularniejszym sposobem ukierunkowania reklamy jest wybór określonych słów kluczowych. Są to słowa i frazy, których ludzie szukają w Internecie. Wybierając słowa kluczowe, których docelowa grupa odbiorców prawdopodobnie użyje podczas wyszukiwania produktu lub usługi, można zwiększyć szanse na wyświetlenie reklamy po kliknięciu w wyniki wyszukiwania.